Поля, отмеченные * обязательны для заполнения.

Сброс пароля
×
Щоб розвинути водні шляхи України так, як передбачає Угода про Асоціацію з ЄС, потрібно позбавити річку всіх податкових навантажень

Щоб розвинути водні шляхи України так, як передбачає Угода про Асоціацію з ЄС, потрібно позбавити річку всіх податкових навантажень

Для того, щоб в Україні запрацювали водні шляхи та була створена система водного транспорту, потрібно позбавити річку всіх податкових навантажень і зробити її економічно привабливою. Таку думку в інтерв’ю «Інформатору» висловив народний депутат України Андрій Вадатурський, якого було обрано до парламенту від Миколаївського регіону.

Зазначимо, що Андрій Вадатурський є сином власника найбільшого зернотрейдера країни «Нібулон» Олексія Вадатурського, головний офіс компанії розташовано на Миколаївщині. Компанія «Нібулон» відома, у тому числі, тим, що вкладає кошти у створення власного флоту. А саме, миколаївський суднобудівний завод вже збудував кілька десятків барж для компанії, аби перевозити продукцію саме водним шляхом.

Також зазначимо, що співробітництво між Україною та ЄС у сфері транспорту спрямоване на реконструкцію та модернізацію транспортних систем і мереж доріг в Україні, розвиток і забезпечення сумісності транспортних систем України та ЄС у контексті створення Транс’європейської транспортної мережі. У рамках виконання Порядку денного асоціації Україна – ЄС у частині транспорту пріоритетне значення надається підготовці України до імплементації законодавства ЄС, зафіксованого у відповідних додатках Угоди про асоціацію.

Серед пріоритетних напрямків співробітництва України з ЄС є розвиток водних шляхів, а також  адаптація національного законодавства до норм і стандартів ЄС, взаємодія в рамках приєднання до міжнародних транспортних конвенцій.

На думку Андрія Вадатурського,  вУкраїни річки ніколи не «запрацюють», якщо не переглянути нинішній підхід до них.

- Сьогодні це невигідно, - пояснює він свою позицію. - Річка — повільний шлях пересування як пасажирського транспорту, так і вантажівок, тому повинна бути економічна складова, яка б покривала різницю. Наприклад, взяти Одесу і Київ: автівкою ви будете їхати 5-6 годин, вантажівкою — добу, залізницею — 3 доби, а водою – 12-13 діб. Також потрібно робити капітальні інвестиції в розбудову причалів та водну інфраструктуру. Вантажівка коштує 100 тис. доларів, а для того, аби побудувати судно, потрібно 10 млн доларів. Тому сьогодні ми дивимося на Дніпро і розуміємо, що він – мертвий. Враховуючи складність заторів у Києві, нам потрібно створити комунальний транспорт, який би використовував річку. Потрібно прибрати будь-яке податкове навантаження, аби справа зрушила з місця. Я не кажу про дотації, тому що я противник дотацій узагалі: вони не можуть нормально працювати в Україні через високий рівень корупції. У нашій країні вертикаль влади побудована на хабарах, на відкатах, на тому, що зверху кошти передаються вниз, коли «пилять» бюджет, знизу наверх – коли збирають кошти з бізнесу, тому у нас просто не буде політичної волі, аби позбавити чиновників «кормушки» і права збирати кошти з бізнесу. Я досить часто згадую слова Кахи Бендукідзе, який казав, що один чиновник вбиває 5 робочих місць у бізнесі. Коли я запитую міністерство: “Навіщо вам упроваджувати річковий збір, аналогу якого немає у світі?” Вони кажуть дивні речі: “Щоб рахувати, скільки вантажу переміщується річкою”.

Миколаївський нардеп наголошує, що буде лобіювати ідею зробити річковий шлях корисним для України:

- Ми вже створили міжфракційне об’єднання «За розвиток річок України», у яке увійшло понад 50 народних депутатів – це депутати з бюджетного та податкового комітетів, які розуміються на цій тематиці, тому ми просто доводимо і роз’яснюємо всім нашу позицію. Ми вже запропонували ряд законопроектів, які зможуть залучити у суднобудівельну галузь близько 3 млрд доларів і завантажити наші 9 заводів на 10 років. Хоч це і маленький шмат економіки, але імпульс від цього буде величезним. У 1991 році Україна перевозила 18 млн пасажирів по Дніпру, а зараз – менше 500 тис, враховуючи, що 6 млн людей мешкають біля Дніпра. Міністерство хоче вбити українських суднобудівельників і запустити офшори – це протирічить світовій практиці, адже усі країни навпаки займаються лобіюванням інтересів свого бізнесу, а Україна просто зраджує інтереси українців. У чиновників зникає інтерес робити щось корисне для країни, якщо там немає місця для їх власної вигоди. Ми дійсно станемо європейською країною тоді, коли Дніпро стане європейським і почне працювати за європейськими правилами та принципами.

Зазначимо, що 19 грудня Голова представництва ЄС в Україні Хюг Мінгареллі підтримав ухвалення законопроекту "Про внутрішній водний транспорт" в Україні, однак звертає увагу на необхідність внесення змін до законодавства відповідно до Угоди про асоціацію Україна-ЄС.

Пвідомлення про це зявилося у Твіттері представництва ЄС.

"Мінгареллі: ЄС підтримує ухвалення законопроекту №2475 про внутрішній водний транспорт Верховною радою за умови внесення змін до законодавства відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС", - йдеться в повідомленні.

У повідомленні наголошується також, що ухвалення даного законопроекту - це важливий крок для реформування транспортного сектору в Україні, а також для необхідних інвестицій у внутрішній водний транспорт.

 

Loading...
Сopyright © 2018 Новости Николаева podrobnosti.mk.ua